Denkhulp werk en chronisch ziek

Denkhulp-chronisch-ziek-en-werk - logoJe RSI-klachten gaan maar niet over en zijn chronisch geworden. Wat gebeurt er dan met je baan of functie? Kun je die blijven houden? Wat zijn de gevolgen voor je inkomen? Een betaalde baan is goed voor je: het bevordert je zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Van de mensen die chronisch ziek zijn heeft slechts 34% een betaalde baan. Welke rechten en plichten heb je als chronisch zieke? Patiëntenbeweging Levenmetkanker en de Hiv Vereniging Nederland ontwikkelden de Denkhulp werk en chronisch ziek.

Wat is de Denkhulp werk en chronisch ziek?

Alles wat je moet weten over werk en inkomen als je chronisch ziek wordt kun je hier vinden. Er zijn uitklapmenu´s over je functie, arbeidsvoorwaarden, privacy, re-integratie en uitkering. Ieder onderdeel heeft submenu´s, die soms ook weer onderverdeeld zijn. De Denkhulp is een overzichtelijke hulp met alle relevante informatie bij elkaar, die antwoord geeft op de meest gestelde vragen. De Denkhulp kan ook voor mensen met chronische RSI-klachten nuttig zijn.

Voucherproject

De Denkhulp is onderdeel van het voucherproject arbeidsparticipatie van PGO support. Dat is een subsidieregeling van de overheid, waarbij patiënten- en gehandicaptenorganisaties subsidie kunnen krijgen voor gezamenlijke projecten, waarmee de positie van de patiënt of gehandicapte verbetert. Verenigingen kunnen elkaars ontwikkelde projecten gebruiken. De RSI-vereniging is aangesloten bij PGO support.

Hier vind je meer informatie over de Denkhulp werk en chronisch ziek.