Korting ziektekostenverzekeringen

Bij veel ziektekostenverzekeraars kun je korting krijgen als je lid bent van een bepaalde organisatie. Als je bijvoorbeeld lid bent van een vakbond, een patiëntenvereniging of een thuiszorgorganisatie, dan kun je vaak groepskorting krijgen op de basispremie en/of de aanvullende verzekeringspremie. De RSI-Vereniging heeft afspraken gemaakt met Zilveren Kruis Achmea. Als je lid bent van onze vereniging en kiest voor deze verzekeraar, dan krijg je (in 2015) 3% korting op de basisverzekering, 5% korting op de aanvullende verzekering en 5% korting op de tandartsverzekering. Zilveren Kruis Achmea en onze vereniging hebben samen een speciaal zorgpakket ontwikkeld voor mensen met RSI.

Let niet alleen op de prijs van de polis. Kijk - voor je een keuze maakt - of de behandelingen die je nodig hebt (of denkt nodig te hebben) worden vergoed. Je zit het hele jaar aan de verzekering vast die je rond de jaarwisseling kiest. Je kunt tussentijds (nog) niet overstappen als je gezondheidssituatie wijzigt.

Als je jong en/of gezond bent is het verleidelijk om voor een extra eigen risico te kiezen. Ook als je nu jong en/of gezond bent, kun je morgen ziek worden of een ongeluk krijgen. In dat geval kan een extra eigen risico een hoge, onbetaalbare kostenpost worden. Je had ook vast niet gedacht dat je RSI zou krijgen – dat overkomt toch altijd anderen?