Sam

Sam DSCF1318Sam is een apparaat waarmee je kunt masseren en acupunctuur toepassen zonder naalden. Dat laatste heet ook wel Tuina massage of Chinese massage. In China is dat heel gewoon en daar komt Sam dan ook vandaan. De massage van Sam ontspant en verbetert je welzijn. Sam heeft een Nederlandse gebruiksaanwijzing.

Sam heeft (verschillende soorten) elektroden, die met snoeren aan het apparaat gekoppeld worden. Het apparaat zelf koppel je aan het stroomnet.

Als je pijn hebt, dan zet je de elektroden op de pijnlijke plek. Je kiest een massageprogramma (met of zonder acupunctuurprogramma) en regelt de kracht van de massage en/of het acupunctuurprogramma. Dit kun je gedurende de behandeling bijstellen. Vaak zijn die pijnlijke plekken  triggerpoints: harde knobbels in spieren, die zeer pijnlijk zijn als je erop drukt. Door de massage met Sam verdwijnen de triggerpoints, de doorbloeding herstelt en afvalstoffen kunnen weer worden afgevoerd. De pijn vermindert, of verdwijnt helemaal.

Je kunt Sam op ieder moment van de dag gebruiken, zo vaak en zolang als je wilt en alle gezinsleden kunnen het apparaat gebruiken. De elektroden en snoeren gaan heel lang mee en hoeven niet steeds vervangen te worden. Je kunt Sam ook gebruiken voor bijvoorbeeld rugklachten of spierpijn na inspanning.

In ons Magazine nummer 2 van 2015 staat een artikel over Sam. Dit magazine kun je gratis aanvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Je betaalt alleen portokosten.

Prijs: € 189.

Klik hier voor meer informatie over Sam.