Vergelijkingshulp bij carpaletunnelsyndroom

Zorgkaart Nederland - LogoAls je de diagnose carpaletunnelsyndroom hebt gekregen dan moet je beslissen of en waar je je laat opereren. Om je te helpen bij die keuze heeft de NPCF, in samenwerking met onze vereniging, een vergelijkingshulp gemaakt op basis van de gegevens van 2014. De ziekenhuizen hebben zelf de gegevens aangeleverd bij het Zorginstituut Nederland.

Hoe werkt de vergelijkingshulp?

Je beantwoordt vragen over hoe je wilt dat de operatie gedaan wordt, door wie en welke nazorg je belangrijk vindt. Je vult je woonplaats in en hoe ver je maximaal wilt reizen. Daarna krijg je de resultaten te zien met een lijst van ziekenhuizen of zelfstandige klinieken die (zo veel mogelijk) voldoen aan jouw criteria. Je kunt die resultaten naar je e-mailadres sturen of afdrukken. Bij de vergelijking krijg je aanvullende informatie, bijvoorbeeld over hoeveel behandelingen het ziekenhuis jaarlijks uitvoert, en tips en meer informatie ter voorbereiding op je afspraak in het ziekenhuis.

Tip

De vergelijkingshulp geeft geen totaalbeeld van de kwaliteit van de zorg. Maak een afdruk van het resultaat en neem die afdruk mee naar je arts. Dan kun je het beste, in overleg met hem of haar, de keuze maken.

Wil je de vergelijkingshulp gebruiken? Hier is de link naar de Zorgkaart Nederland, waar je hem kunt vinden.