Beschrijvingen van methoden - Q

Quantum booster
De quantum booster is een bio-energetisch apparaat dat elektrische pulsen uitzendt in een breed frequentiespectrum. Via voetplaten, handvatten en met gel gevulde kussentjes die op het lichaam geplaatst worden, worden pulsen aan het lichaam doorgegeven. De trillingen gaan via de meridianen door het lichaam heen en zorgen onder andere voor een betere doorbloeding van spieren. De pulsjes voelen als een lichte prikkeling en na afloop lijkt het alsof je een massage hebt gehad: je kunt je makkelijker ontspannen. Het idee achter deze methode is dat alles in ons lichaam vibratie –energie en trilling– is. Wanneer een cel of een lichaamsdeel ziek is, vibreert het in de verkeerde frequentie. Als het zieke lichaamsdeel in aanraking komt met de juiste frequentie, in dit geval door de quantum booster, pikt het de goede trilling weer op en herstelt zichzelf. Deze behandeling zou het lichaam dus stimuleren zichzelf te herstellen. De quantum booster is ontwikkeld in Nieuw-Zeeland, waar het ook gebruikt wordt voor andere aandoeningen zoals suikerziekte, hartaandoeningen en nierziektes. Sinds 2000 is het apparaat ook op de Nederlandse markt.