Waarom een coach?

Loop je door je RSI-klachten aan tegen knelpunten op je werk, bij je studie, of in het dagelijkse leven? Ben je bang je baan kwijt te raken, of als zelfstandige je huidige werk niet meer te kunnen blijven doen? Overweeg je te stoppen met je studie vanwege je klachten? Laat je dan ondersteunen, coachen en adviseren door een ervaringsdeskundige coach. Onze coaches hebben zelf ervaring met RSI en weten hoe het is om daarmee te leven en te werken. Zij begrijpen je problemen en weten hoe je daar het beste mee om kunt gaan.

Wat kan een coach doen?

• je meer evenwicht leren te vinden in je belastbaarheid en belasting;
  • je leren hoe je over je beperkingen moet communiceren met je werkgever, leidinggevende, collega´s, bedrijfsarts, of uitkeringsinstantie;
  • je helpen bij werk gerelateerde problemen, zoals werkdruk, takenpakket, aanpassingen en voorzieningen;
  • je begeleiden bij een loopbaantraject, bijvoorbeeld naar passend werk;
  • je begeleiden in deelname aan het maatschappelijke leven, zoals bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, mantelzorg of sociale activiteiten;
  • je helpen bij rouwverwerking van het verlies van gezondheid en/of werk;
  • je helpen bij de uitvoering van de Wet Verbetering Poortwachter.

Opgeleide coach

De RSI-vereniging heeft in samenwerking met Centrum Chronisch Ziek en Werk (CCZW) ervaringsdeskundige coaches opgeleid en gecertificeerd. Deze professionele coaches hebben ruime ervaring in het begeleiden van mensen met een chronische ziekte én hebben zelf ook RSI (gehad).

Vind een coach die bij je past

Meer informatie over onze coaches en hoe je met ze in contact kan komen, vind je in dit document (pdf).

Zelf een RSI-Coach worden

Onze vereniging doet mee aan een project om ervaringsdeskundige coaches te certificeren. Heb je ervaring als coach en heb je RSI-klachten, dan kun je hieraan meedoen. Het project wordt betaald uit subsidies en kost je geen geld – alleen tijd. Het project heeft recent een Europese Award gekregen als een van de ‘best practices’ voor het bevorderen van werk voor mensen met een chronische beperking. Als je je certificaat behaalt, dan kunnen mensen je vinden via de websites van het CCZW en de RSI-vereniging. Lees meer over dit certificeringsproject op de website van het CCZW, of op onze eigen website.