Studie en werk

Videogamers: e-sporters

Videogamers 2Hebben professionele gamers last van blessures, net als fysieke sporters? Professionele gamers of “E-sporters” trainen vaak acht uur per dag op games als League of Legend en Starcraft. Een journalist van De Nieuwsredactie sprak hierover met drie experts. Eén van deze experts is fysiotherapeut Gideon de Haan, lid van de adviesraad van de RSI-vereniging. De Nieuwsredactie is een platform van de Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg, waar tweedejaars werken aan snelle, digitale journalistiek. Bekijk het resultaat hier.

Jongeren met chronische ziekte (Allofme)

Logo AllofmeAllofme is een website waar jonge mensen met een chronische aandoening elkaar kunnen vinden. Op de website vind je informatie, oefeningen, tips en trucs. Je kunt dingen die je niet met je ouders, arts of vrienden wilt bespreken wel bespreken met anderen die ook jong en chronisch ziek zijn. Allofme is ontwikkeld op initiatief van een aantal patiëntenverenigingen, met subsidie van het Fonds PGO.