Ervaringsdeskundige vrijwillige cliëntondersteuners

cartoon-vrijwilliger-1 kleinHet Centrum Chronisch Ziek en Werk organiseert een trainingsprogramma voor mensen die zich inzetten voor lotgenoten. De RSI-vereniging doet ook mee en je kunt je aanmelden om dit programma te volgen. Met jouw persoonlijke ervaring met RSI-klachten en de problemen die je daarbij tegenkomt kun jij anderen helpen.

Doel van de training

Sinds 2015 zijn de regelgeving voor voorzieningen, zorg en hulpverlening helemaal veranderd en moet je langer zelfstandig blijven. Veel mensen vinden het lastig om hulp aan te vragen of durven dat niet en zij kunnen wel wat hulp gebruiken van iemand die weet hoe en waar je dat doet.

Wat doet een cliëntondersteuner?

Je leert telefonisch en online mensen te helpen die vragen hebben over voorzieningen (Wmo), zorg en hulpverlening. Je begeleidt mensen bij het zoeken naar hulp in hun eigen omgeving. Je leert mensen hoe ze de regie over hun eigen leven kunnen houden.

Wanneer

Van september tot met december werk je aan huiswerkopdrachten, volg je drie cursusdagen en een online workshop. De trainingsdagen zijn op woensdag 6 september, 27 september en 29 november 2017. De e-coachingmodule start op 6 september 2017. Je kunt je ook aanmelden voor het trainingsprogramma dat in 2018 begint.

Kosten

Ben je enthousiast, heb je tijd en een computer/laptop? Meld je dan snel aan, want niets houdt je tegen – het trainingsprogramma is gratis!

Aanmelden

Vind je het een uitdaging om jezelf te ontwikkelen tot ondersteuner en heb je ervaring met RSI-klachten?
Schrijf dan een motivatiebrief en stuur je cv mee naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Meer informatie

Voor informatie en vragen kijk je op de website van CCZW, download je het artikel cliëntondersteuning 2017 (pdf-bestand), of kun je contact opnemen met Ton van Hout 06-53275486.